HUNGRIG och SKÖNHETSTIPS

nu så är jag skiit hungrig och väntar på att maten ska bli klar! :) 
jag har funderat ut några skönhets tips som jag tänkte dela med mig av:


ANSIKTET

Mitt bästa skönhetstips är ett hemmagjort ansiktsvatten med gurka och kamomill. Jag kokar upp kamomillblommor som jag silar och sköljer av, sedan lägger jag i gurkskivor. Låter det sedan stå i kylen och tvättar ansiktet med det morgon och kväll.

HUD
Drick mycket vatten. Det låter förmodligen som en klyscha, men det fungerar verkligen. Vatten återfuktar huden inifrån och hjälper magen att arbeta bättre. Detta kommer att synas på din hud. Det finns forskare som hävdar att man måste dricka två liter vatten om dagen för att må bra, men de senaste rönen visar att man helt ska dricka när man blir törstig.

SMINKBORTTAGNING
Sminkborttagningsmedel som innehåller en massa kemikalier gör jobbet, visst. Men huden kan bli sträv och torr efteråt. Det gäller särskilt huden runt ögonen som är extra känslig. Ett tips är att använda mandelolja som sminkborttagning. Det vårdar huden runt ögonen samtidigt som det tar bort sminket och det är något som behövs när man haft på sig ögonskugga hela dagen. Applicera bara lite mandelolja på en bomullstuss.

MJUKA LÄPPAR
Det är ingen konst att få mjuka läppar. Borsta bara försiktigt med tandborsten på läpparna. Det hjälper faktiskt
gör det heslt innan lägg dags och glöm inte att återfukta efter. ;)

ÖGONBRYN
Ögonbryn bör vara jämna och definierade. De idealiska ögonbrynen börjar i bredd med ögonvrån och går ganska högt. En liten ”topp” bör finnas snett bakom pupillen i bredd. De flesta har en naturlig topp och då är det bara att forma och framhäva den.

"Först och främst, ett litet varningens ord: Var försiktig så att du inte plockar för mycket av ögonbrynen! Plockar man ögonbryn alltför aggressivt kan det finnas risk för att de med tiden inte växer ut igen på de ställena. Detta kan leda till att man som äldre får ”fläckvisa” ögonbryn"


Jag läste att Tyra Banks bästa skönhetstips var vaselin. Enligt artikeln så var hennes råd att tvätta bort allt smink på kvällen,  För att sedan smörja in sig med rikligt med vaselin.

Detta skönhetstips är bäst, slipp dessa dyra krämer!!


NU är maten klar!
jag kanske uppdaterar senare !
:)
kraam!




Kommentarer
Postat av: Amanda

hej börja med att säga att du verkligen sticker ut i blogg världen!

är du verkligen så intresserad av mode?



FORTSÄTT HÅLLA DIG UPPDATERAD

p.s Kollar in din blogg varje dag!

2011-08-05 @ 12:56:04
Postat av: petra

vad har du för stil?

2011-08-05 @ 12:56:34
Postat av: jessyes

HEJ tack för att ni skrev!

här kommer svaren:

jag är inte så intresserad av mode! men jag älskar att skriva om det !

Men annars är jag som det flesta andra tjejer

jag har ingen speciell stil men jag återkommer med svaret till din fråga i kommande inlägg!

kramizz <33

2011-08-05 @ 12:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0