Mitt bästa & sämsta köp

hej!
Ni vet hur det är man konsumerar och konsumerar och tror att man hittar stora fynd till låga rea-priser men så fort man kommer hem och ska prova plagget eller plaggen så pasar dem inte så där bra som man hade hoppats på i affären. Inte nog med det så finns det vissa plagg som inte går och använda efter första tvätten och det är ännu värre! då kan man plötsligt inte lämna tillbaka plagget efter första tvätten och måste helt enkelt leva med det!
Jag har några tips som kanske kan hjälpa er:
för det första så gillar det flesta tjejer kring min ålder shoppa stora mängder kläder bara på en lite shopping runda men om man verkligen vill vara fyndig så ska man vara noga med att prova plagget, sitter den bra? ser den bra ut? kvalite?
med kvalite menar jag att man kan dra lite i plagget och känna efter om den verkligen har ett bra material.
ett annat tips kan vara att köpa mindre än vad man tänkt sig, varför? jo för att när man tänker att man ska komma hem med stora kassar kläder så  blir det oftast så att mab får panik i affärerna om man inte hittar något och detta kan leda till att man tillslut bara tar ett plagg snabbt och inte kollar på de ovanstående punkterna och man har helt enkelt gjort ett dåligt köp eller oftast det kan också ge i från sig en vändning och så plötsligt blir plagget ens bästa köp!
ett annat tips är att handla på rea!
detta tips följer jag när jag är ute och shoppar jag stannar oftast till vid rea-varorna.
Även om kvaliten är dålig så är det bättre att komma hem med ett "billigt dåligt köp" än ett "dyrt dåligt köp"
Fast bara för det är rea betyder inte det att kläderna har dåligare kvalite men jag känner mig lite gladare efter shopping-rundan om jag har fått fyndat rea-varor :)
Ett anna tips som vissa tycker är lite så där är att handla på secound hand
varför? Jo för det första tänker jag på miljön och för det andra så är det mindre kemikalier i kläder som redan är tvättade och använda och för det tredje det är BILLIGARE! :)
och jag brukar yänka att det är bättre att shoppa lite mindre och oftare eftersom chansen att göra störe fynd ökar om man kommer lite då och då för plagg som har sina vanliga priser ena dan kanske blir en rea-vara nästa dag ;)

MITT SÄMSTA KÖP:

en tröja som liknar denne fast med bomulls.material
köpte den på Cubus fär 75 kr (Rea) efter 2 tvättar krånglade kedjan
och dessutom hade jag köpt en för liten storlek!
eller blev den mindre i tvätten? hmm...

MITT BÄSTA KÖP (än så länge)



Ett par boots!
jag köpte dem på rean i "skopunkten" fär 150 kronor
dem har räckt hela denne vintern och kommer säkert att räcka hela nästa vinten
det som är bra med dessa är att jag kan ha dem på hösten också! praktiskt taget nästan hela året!
dessutom passar dem till det mesta ;)

LOVE!

Kommentarer
Postat av: sara

tack så mycket för detta inlägg!!

hjälpte verkligen mig! :)))))



BÄSTA BLOGG!

HUR MÅNGA LÄSARE HAR DU?

2011-08-12 @ 17:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0