TA INGEN SKIT!

hej!
kändisar påverkar oss varje dag antingen är det deras personligheter eller deras klädstilar spelar ingen roll.
Det bästa är om man vågar vara sig själv och inte försöka kompiera någon bara för man tror att andra ska tycka det är coolt..
Nej våga vara dig själv säger jag, för jag har respekt för människor som har sin egen lilla stil.. skit i om röd skär sig med rosa tycker du det är snyggt? då ska ingen annan säga åt dig att det inte går.. TA INGEN SKIT!

en ännu viktigare läxa är att inte "kasta skit" alltså komentera andra människors stil, den regeln tror jag många glömmer... om ni tycker att någons tröja är ful så tror jag inte att en vit lögn är så farlig..det är värre att säga sanningen i den konversationen. Håll det för er själva i stället eller om ni mot förmodan måste säga att tröjan är ful gör dt hemma bakom stängda dörrar till er själv för det blir ännu värre om du säger det til en annan kompis eller sprider det vidare, "pss...eller hur var hennes tröja ful" no no no ....

Jag har aldrig riktigt haft en speciel stil och jag ångrar mig än idag att jag inte köpte den supersnygga tröjan som var "ute" förra året!
dessutom...vem är det som bestämmer vad som är ute och inne?
snart är det väl ute att ha medkänsla för andra människor och vad kommer man göra då?
och snart är det väl inne att mobba folk eller trycka ner dem på annat sätt...
om man tänker så så kanske det blir enklare att gå efter det man själv vill och inte vad andra peroner vill.
DET ÄR DU SOM SKA LEVA DITT LIV OCH INGEN ANNAN!!
TA INGEN SKIT!

Okej nu får jag allt lugna ner mig. hehe...
i alla fall det jag skriver här är inget viktigt men det handlar om grupptryck...
varför tycker jag inte att det är så viktigt då?
jo jag brukar klassa det här som ett typiskt i-landsproblem!!
vad är det? kanske ni tänker..
jo... trots att vi i västvärlden har allt som dem i de fattiga u-länderna bara kan dröma om verkar vi ändå ledsnare än dem konstigt... eller hur?

ANOREXIA..


ja vad är det igentligen vi har gott om mat och ändå så svälter dem sig av sig själva...
fattiga länder har ont om mat men där har dem inget val...
konstigt?
JA!




upp och ner?
helt snörrig... tror jag måste sova lite...


LOVE...?




Kommentarer
Postat av: anonym

wow... starkt inlägg..

heelt rätt!

2011-08-16 @ 13:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0